Salata cu somon

Salata cu somon

 

Aceasta salata este perfecta pentru o cina saraca in calorii dar si pentru un aperitiv gustos, insa cu un aport foarte mare de vitamine. Este o combinatie inedita de gusturi putin amare de la salata verde, putin acrisoara de la rodie, un pic de dulce de la mango si somonul delicios de deasupra. 

Spanacul baby, rucola, mango, rodia si lime-ul sunt ingredientele perfecte pentru o baza de salata, pe care o vom combina cu cateva bucati de somon facut la cuptor. Vreti sa stiti beneficiile fiecarui ingredient din salata? Cu siguranta asta va va convinge sa va preparati salata cat mai des. 

 

Spanacul

Spanacul este foarte bogat atat in vitamine, cat si in minerale. Acesta ajuta organismul sa aibe o buna functionare, protejeaza ochii, dar reduce si stresul si tensiunea arteriala. Spanacul este o sursa excelenta de vitamine: A, C, K, acid folic, dar si fier si calciu.

Vitamina C este un puternic antioxidant, iar vitamina K este importanta in coagularea sangelui. Acidul folic este esential in perioada de sarcina, dar contribuie si la functionarea normala a celulelor. Fierul pe care il contine spanacul ajuta la formarea hemoglobinei, iar calciul este un mineral esential pentru oase, dar si pentru sistemul nervos si inima. 

 

Rucola

Rucola vine si ea cu un aport esential de vitamine si minerale, printre care: vitamina K, vitamina A, vitamina C, acid folic si calciu. Ca si spanacul, aceasta este foarte benefica pentru organismul nostru si are foarte multe proprietati. In ciuda gustului putin amarui, rucola este un aliment alcalin ce imbunatateste digestia si contine fitonutrienti ce lupta impotriva aparitiei cancerului.

Mai contine foarte multi antioxidanti, ce ajuta la imbunatatirea vederii, dar si a inimii. Vitamina K ajuta la fortificarea oaselor, dar si la impiedicarea formarii cheagurilor de sange.

 

Mango

Mango vine si el cu un aport ridicat de vitamine: vitamina B6, vitamina K, calciu, fier, dar si antioxidanti. Beneficiile acestuia sunt de asemenea foarte multe, printre care putem enumera: mentinerea vederii sanatoase, protejarea tractului digestiv, dar si a intregului organism.

Are un rol esential in prevenirea oboselii si a insomniei, a astmului, a cancerului, iar vitamina C contribuie la stimularea producerii de colagen.

 

Rodia

Rodia mai este numita si “fructul minune” datorita aportului mare de vitamine pe care il aduce organismului: vitamina C, K, acid folic si potasiu. 

Beneficiile consumului de rodie in mod frecvent sunt coplesitoare: ajuta la remedierea problemelor digestive, dar si a problemelor cu rinichii. Previne aparitia bolilor cardiace, dar si a formarii de cheaguri de sange pe artere.

Are un continut ridicat de fier, acesta reducand simptomele anemiei, precum ameteala si lipsa energiei. Ajuta la reducerea inflamatiei din organism, dar si a durerilor provocate de artrita. Sucul de rodie  si-a dovedit eficienta si in lupta contra infectiilor fungice si bacteriologice. 

O alta reteta delicioasa care imbina lafel de bine gustul dintre rodie, baby spanac si somon este Rulada cu somon si rodie.

 

Somonul

Ultimul ingredient, dar nu cel cu cele mai putine beneficii, este somonul. Acesta contine Omega 3, foarte important pentru mentinerea sanatatii creierului, a inimii, dar si a articulatiilor. 

Seleniu si vitamina B12 ajuta la mentinerea unui sistem imunatar sanatos, cea din urma aducand beneficii si asupra pielii, parului si a ochilor. 

Proteinele continute de somon furnizeaza energie, dar ajuta si la formarea anticorpilor contra diferitelor boli. O alta reteta rapida si gustoasa cu somon gasiti in articolul Bruschete cu somon si rosii.

 

Acum ca v-am prezentat toate beneficiile aduse de aceasta reteta, sa trecem la treaba. 

 

Ingredientele necesare pentru salata de baby spanac, rucola, mango, rodie si somon sunt:
  • baby spanac
  • rucola
  • o mana rodie curatata
  • jumatate de mango 
  • 150gr somon 
  • sare si piper dupa gust
  • 2 linguri ulei de masline
  • jumatate de lime

 

Pentru inceput, porniti cuptorul la 180 de grade si lasati-l sa se incalzeasca. Intre timp, spalati somonul foarte bine si verificati sa nu aibe oase ramase.Puneti-l intr-o tava, pe o foaie de copt, asezonati-l cu sare, piper si alte condimente, dupa gust, apoi introduceti-l in cuptor pentru aproximativ 20 de minute. Verificati-l constant pentru a il scoate cu o textura asa cum va doriti. 

 

 

Cat sta somonul in cuptor, spalati frunzele de baby spanac si rucola si lasati-le la scurs pe un prosop absorbant.

Pasul urmator, curatati rodia de toata piele alba din interior, aceasta este amara si va poate strica gustul salatei. Curatati mango de coaja, apoi taiati-l bastonase mici si subtiri. 

 

 

Cand somonul este gata, lasati-l in tava pentru a se raci. Daca il taiem cald, riscam sa se rupa fasii si sa nu aibe un aspect foarte frumos in farfurie. Pentru o aroma mai interesanta. puteti stoarce cateva picaturi de portocala pe acesta, cat este cald. 

 

 

Amestecati baby spanacul si rucola intr-u castron suficient de incapator. Adaugati apoi si fructele, mango si rodia, si incorporati-le si pe acestea printre frunzele verzi. La final, adaugati zeama de la jumatate de lime, 2 linguri de ulei de masline, sare si piper dupa gust. Amestecati bine toate ingredientele, iar apoi puteti aseza somonul deasupra salatei, pentru a avea un aspect cat mai frumos.

 

 

POFTA BUNA!

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *